Controversial family court judgment “published in error”, says family court president

Researching Reform

A controversial document that was published on the judiciary’s website on 23rd November was “published in error”, according to the office of Family Court President Andrew McFarlane.

The document contained graphic details about suggested child sexual abuse, and included a confused preamble which appeared to confirm the document had been approved for publication by the presiding judge, Richard Clarke.

The preamble said:

This judgment was delivered in private. The judge has given leave for this version of the judgment to be published on condition that (irrespective of what is contained in the judgment) in any published version of the judgment the anonymity of the children and members of their family must be strictly preserved. All persons, including representatives of the media, must ensure that this condition is strictly complied with. Failure to do so will be a contempt of court.

Researching Reform tweeted the document after it was…

View original post 227 more words


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s